هر انچه که در مورد عطر باید بدانیم؟

هر انچه که در مورد عطر باید بدانیم؟

هر انچه که در مورد عطر باید بدانیم؟ ما در این مقاله تلاش کرده ایم تا اطلاعات کوتاه و مفیدی در باره عطر در اختیار شما قرار دهیم تا از این طریق در باره شناخت و انتخاب عطر مناسب خودتان استفاده کنید.

  • اهمیت استفاده از عطر ها
  • مواد تشکیل دهنده عطر ها
  • چرا عطر ها در افراد متفاوت رایحه های متفاوتی می دهند
  • اشنایی با غلظت و ماندگاری عطرها
  • معرفی پنج عطر پرفروش

اهمیت استفاده از عطر ها

استفاده از عطرها برای درمان، ایجاد احساسات خوب و بهبود روابط زناشویی مفید کاربرد دارد. حس بویایی بر روی بخش راست مغز بدن انسان که عواطف، حافظه و خلاقیت را کنترل می‌کند تاثیر مثبت دارد. امروزه از آروماتراپی روغن‌های معطر و رایحه آن برای درمان مشکلات فیزیکی و عاطفی و ایجاد تعادل هورمونی بدن استفاده می‌شود. نظریه‌ی آروماتراپی بیان می‌کند که استفاده از اسانس‌های اساسی به تقویت سیستم ایمنی بدن هنگام استنشاق کمک می‌کند.

بوی‌های شیرین نیز بر خلق‌وخوی افراد تأثیر می‌گذارند و می‌توانند به عنوان یک نوع روان درمانی مورد استفاده قرار بگیرند. از این رو لازم است تا اطلاعات درست و کاملی راجع به عطرها و انواع آن داشته باشیم تا با انتخاب عطر مناسب تاثیر مطلوبی بر اطرافیان‌مان داشته باشیم.

مواد تشکیل دهنده عطر ها

عطرها معمولا از گل، گیاهان دارویی، میوه، چوب، ریشه‌ی گیاهان، رزین، گل صدف، برگ و ترشحات حیوانی تشکیل مو‌شوند. همچنین، از موادی مانند الکل، مواد پتروشیمی، ذغال سنگ و کوارتزهای زغال سنگ نیز استفاده می‌شود. بعضی از گیاهان مانند لیلی دره، روغن‌های طبیعی تولید نمی کنند. در واقع، تنها حدود دو هزار از دویست‌وپنجاه هزار گونه شناخته‌شده گیاهان گل‌دار دارای این اسانس هستند. بنابراین، مواد شیمیایی مصنوعی باید به کار برده شوند تا بوی مواد غیر روغنی ایجاد شود.

چرا عطر ها در افراد متفاوت رایحه های متفاوتی می دهند.

اگر تا به حال از عطر شخص دیگری لذت برده‌اید و سپس از آن برای خودتان استفاده کرده و متوجه شدید که بوی متفاوتی ایجاد کرد، بدانید که شما تنها نیستید. یک مبنای علمی برای این رفتار عجیب عطر وجود دارد. در حالی که عطر معطر ممکن است همان اسانس‌‌‌ها را داشه باشد، شیمی بدن هر فردی می تواند به شدت بر روی چگونگی واکنش عطر بر بدن و پوست تاثیر بگذارد. هورمون‌ها نیز می‌توانند در مورد نحوه عملکرد عطر روی بدن به گونه‌ای متفاوت رفتار کنند. رژیم‌های غذایی نیز می‌توانند بر روی بوی عطر تاثیر بگذارند. بنابراین بوی یک عطر یکسان بر روی افراد مختلف متفاوت عمل می کند. به همین سبب، لازم است تا عطری را که همگونی بیشتری با شیمی بدن شما دارد را انتخاب کنید.

اشنایی با غلظت و ماندگاری عطرها

هر انچه که در مورد عطر باید بدانیم؟ انواع مختلفی از عطرها با غلظت‌های متفاوت وجود دارند که شناخت آنها به ما کمک می‌کند تا عطر مناسب و با غلظت لازم را انتخاب کنیم.

اکستریت یا پرفیوم

این نوع عطرها دارای بالاترین میزان غلظت هستند و حدود شش تا هشت ساعت ماندگاری دارند.

ادوپرفیوم

 ادوپرفیوم به طور کلی دارای غلظتی بین 15٪ تا 20٪ است.  به طور متوسط، ادوپرفیوم حدود چهار تا پنج ساعت ماندگاری دارد و معمولا ارزان‌تر از عطر خالص است.

ادو تویلت

ادو تویلت دارای غلظتی بین 5٪ تا 15٪ است. این نوع خوشبوکننده معمولا ارزان‌تر است و یکی از محبوب‌ترین انواع است. ماندگاری ادو تویلت به طور معمول برای سه تا چهار ساعت است.

ادوکلن

دارای غلظت بسیار پایین‌تری نسبت به انواع دیگر است.ادوکلن به طور کلی غلظتی بین 2 تا 4 درصد دارد و نسبت به سایر عطرها از غلظت بیشتری از الکل برخوردار است و از عطرهای دیگر ارزان‌تر است.

ایو فرایشه

شبیه به ادوکلن است که معمولا دو ساعت ماندگاری دارد. ایوفرایشه دارای غلظتی حتی کمتر از عطر و ادکلن است که عموما بین 1٪ تا 3٪ است.

معرفی پنج عطر پرفروش

نارمیلا مارکت

فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *