هر انچه که در باره بی بی کرم و سی سی کرم باید بدانید.

هر انچه که در باره بی بی کرم و سی سی کرم باید بدانید.
هر انچه که در باره بی بی کرم و سی سی کرم باید بدانید.: هدف اصلی آرایش، داشتن پوستی صاف و بی‌عیب و نقص است. با این حال بیشتر خانم‌ها دوست ندارند با کرم‌پودرهای سنگین، به جنگ با پوست خود رفته و به آن آسیب برسانند. داشتن یک آرایش حرفه‌ای برای پوشاندن هرگونه ناهماهنگی با ماندگاری بالا در طی روز، نیازمند کرم‌های آرایشی با کاور بالا است. محصولات جدیدی که به تازگی در حوزه لوازم آرایشی وارد شده است، بی‌بی کرم و سی‌سی کرم‌ها هستند.اما درست‌تر این است که بی‌بی کرم و سی‌سی کرم‌ها را در دسته محصولات آرایشی و بهداشتی قرار دهیم.بی‌بی کرم و سی‌سی کرم با وجود اینکه از لحاظ کاربرد بسیار شبیه یکدیگر هستند؛ اما تفاوت‌های اساسی زیادی هم دارند.با چند دقیقه مطالعه این مقاله می‌توانید؛ با سی‌سی کرم و بی‌بی کرم آشنا شوید و تفاوت سی سی کرم و بی بی کرم را بدانید. با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید، بی‌بی کرم مناسب پوست شما است یا سی‌سی کرم؟!

بی بی کرم چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟

هر انچه که در باره بی بی کرم و سی سی کرم باید بدانید.: بسیاری از کسانی‌که روزانه از کرم‌های آرایشی استفاده می‌کنند با مشکلاتی مانند سنگینی این کرم‌ها روی پوست صورت روبرو هستند. با ورود بی‌ بی کرم به دنیای محصولات آرایشی و بهداشتی، این مشکل به‌طور کامل رفع شده است.

بی بی کرم (Beauty Balm)یا (Blemish Balm) پوشش بسیار سبک و یکنواختی را روی پوست ایجاد می‌کند و برای افرادی که نمی‌خواهند در طول روز حس سنگینی استفاده از موادی مانند کرم پودر و … را روی صورتشان داشته باشند، مناسب است. این  دسته از کرم‌ها، تمام تیرگی‌ها و لک‌های صورت را می‌پوشاند و در کنار آن ترکیبات آبرسان، ضد آفتاب و آنتی‌اکسیدانی دارد. در واقع می‌توان گفت بی بی کرم سه کار زیرسازی، پرایمر و مرطوب کننده را توامان انجام می‌دهد.

نحوه استفاده از بی بی کرم

بی بی کرم نه‌تنها برای زیرسازی آرایش و ایجاد پوستی صاف و درخشان بکار می‌رود بلکه به پوست آبرسانی می‌کند و مخصوصا برای پوست‌های خشک، محصولی مناسب محسوب می‌شود. معمولا نمای نهایی استفاده از بی بی کرم ها پوستی مات و بدون برق زدن است.

  • در ابتدا یک بی بی کرم مخصوص رنگ پوست‌تان انتخاب کنید.
  • مقدار کمی از بی بی کرم را پشت دستتان بریزید و سپس کم‌کم آن‌را روی پوست صورت بزنید.
  • با استفاده از براش یا پد اشکی مرطوب، کرم را روی صورت پخش کنید. 
  • برای پوست‌های بدون لک و اسکار تنها یک لایه از بی بی کرم کافی است.
  • اگر در مدت طولانی زیر‌آفتاب قرار دارید حتما از ضدآفتاب با spf مناسب، روی بی بی کرم استفاده کنید.

سی سی کرم چیست و  چه طور از آن استفاده کنیم؟

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد با بالارفتن سن با آن مواجه هستند ایجاد لکه‌های پوستی روی صورت است. سی سی کرم (Color Correction) کرمی بسیار سبک و مناسب برای پوشاندن نقاط رنگی و لک روی پوست است.

سی سی کرم محصولی مقرون‌به‌صرفه و کارآمد بشمار می‌رود که با استفاده از آن می‌توانید چندین مشکل پوستی مانند لکه، قرمزی، خشکی و جای آکنه را کاملا بپوشانید. این کرم‌ها دارای ویتامین، آنتی اکسیدان، ترکیبات مرطوب‌کننده، SPF، روشن‌کننده و مواد سفت کننده پوست است.

نحوه استفاده از سی سی کرم

سی سی کرم محصولی مناسب برای پوشاندن نقاط تیره زیر چشم و لکه‌های پوستی است. برای استفاده از سی سی کرم در ابتدا پوست را تمیز کنید و مرطوب‌کننده بزنید. سپس مقدار کمی از کرم را روی پوست صورت خود قرار دهید و با براش به‌طور کامل پخش کنید. این کرم سبک، یک پوشش بسیار طبیعی ایجاد می‌کند و پوستتان را درخشان و باطراوت می‌سازد.

تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم

حالا که می‌دانید BB و CC کرم چه ویژگی‌هایی دارند، وقت آن رسید که به فرق بین بی بی کرم و سی سی کرم بپردازیم تا راحت‌تر بتوانید تشخیص دهید که کدام یک برای شما مناسب است.

فرق بی بی کرم با سی سی کرم برای انواع پوست

یک فرق بی بی کرم با سی سی کرم ، در میزان رطوبت رسانی آن‌هاست. بی بی کرم‌ها به دلیل رطوبت رسانی بالایی که دارند، برای پوست‌های خشک بسیار مناسب هستند و دهیدراتگی پوست را از بین خواهند برد.

در حالی که سی سی کرم‎‌‌ها بر پایه چربی ساخته شداند و بیشتر از آنکه از پوست مراقبت کنند، برای کاور آن موثرند.

فرق سی سی کرم و بی بی کرم در بافت محصول

سی سی کرم‌ها نسبت به بی بی کرم، بافت سنگین‌تری دارند و در نتیجه ماندگاری آن‌ها نیز بیشتر است. در حالی که بافت سبک بی بی کرم، باعث ایجاد سنگینی روی پوستتان نمی‌شود؛ اما ممکن است مجبور شوید در مدت زمان کوتاه‌تری آن را تجدید کنید.

فرق بین سی سی کرم و بی بی کرم در طرز استفاده

هر دوی این محصولات بافت مایع دارند و برای استفاده از آن‌ها می‌توانید از انگشتان یا بلندر آرایشی کمک بگیرید. از آنجایی که بی بی کرم خاصیت رطوبت رسانی دارد، نیازی نیست قبل از آن کرم مرطوب کننده بزنید؛ در حالی که قبل از مصرف سی سی کرم، استفاده از مرطوب کننده الزامی است.

فرق سی سی کرم و بی بی کرم در رنگ

بی بی کرم‌ها تنوع رنگی بالایی دارند و برای همه تناژهای پوستی قابل استفاده هستند. در صورتی که تنوع رنگی سی سی کرم‌ها محدودتر است و بسته به برند تولید کننده، در دو یا سه رنگ مختلف عرضه می‌شوند.

فرق بین بی بی کرم و سی سی کرم در پوشش دهی

از آنجایی که BB کرم‌ها مانند یک کرم مراقبت از پوست عمل می‌کنند، خاصیت پوشش‌دهی چندانی ندارند. برعکس، CC کرم‌ها پوشش‌دهی بالایی دارند و تاثیر چندانی برای مراقبت از پوست ندارند.

بی بی کرم یا سی سی کرم؛ کدام یک مناسب‌ترند؟

اگر دوست دارید به جای کرم پودر از یک محصول سبک استفاده کنید، با خرید بی بی یا سی سی کرم می‌توانید یک آرایش طبیعی داشته باشید. علاوه بر آن، با خرید این محصولات دیگر نیازی به پرایمر، مرطوب کننده و ضد آفتاب نیز نخواهید داشت.

اما انتخاب بین بی بی کرم و سی سی کرم، به نوع پوستتان و انتظاری که از این محصول دارید بستگی دارد. معمولاً به افرادی که پوست خشک و دهیدراته دارند بی بی کرم را پیشنهاد می‌کنیم؛ در حالیکه اگر پوست چربی دارید سی سی کرم برای شما مناسب‌تر است.

علاوه بر این، اگر به دنبال پوستی یکنواخت‌تر بدون لک و جای جوش هستید؛ به شما استفاده از سی سی کرم‌ها را توصیه می‌کنیم. این در حالی است که بی بی کرم‌ها برای استفاده روزانه مناسب‌تر هستند.

همچنین سی سی کرم‌ها همانند یک پرایمر صورت و زیرساز آرایش عمل می‌کنند که پوشش خوبی دارند، اما بی بی کرم‌ها به دلیل پوشش طبیعی‌تر، زیاد برای زیرسازی آرایش‌های سنگین مناسب نیستند.

 

سخن اخر

هر انچه که در باره بی بی کرم و سی سی کرم باید بدانید.: اگر طرفدار کرم پودر نیستید، ممکن است از استفاده از بی‌بی کرم یا سی‌سی کرم خوشتان بیاید. هر دو محصول پوشش‌دهی ظریفی ارائه می‌کنند و روی پوست طبیعی به نظر می‌آیند. علاوه بر این کرم‌های ذکر شد چندمنظوره هستند. و با استفاده از آن‌ها می‌توانید روتین خود را ساده‌تر کنید. بی‌بی کرم یک ترکیب هیدراته‌کننده است که برای پوست خشک ترکیبی ایدئال محسوب می‌شود. این کرم مانند مرطوب‌کننده‌ی رنگی است، اما خواص محافظت‌کننده از پوست هم دارد. از طرف دیگر سی‌سی کرم پوشش‌دهی بیشتری در مقایسه با بی‌بی کرم دارد. علاوه بر این سبک‌تر و مات‌تر است و به همین علت برای افرادی مناسب است که پوست چرب و مستعد جوش دارند. بیشتر سی‌سی کرم‌ها حاوی SPF معدنی و خواص ضدپیری هستند‌.

برای مشاهده بی بی کرم و سی سی کرم های موجود در فروشگاه ارایشی نارمیلا مارکت کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *