هر انچه که در مورد رنگ موی بدون امونیاک باید بدانید

هر انچه که در مورد رنگ موی بدون امونیاک باید بدانید
هر انچه که در مورد رنگ موی بدون امونیاک باید بدانید: محصولات رنگ مو از پرمصرف­ترین محصولات آرایشی مو هستند. درگذشته از رنگ مو برای پوشاندن سفیدی­ های مو استفاده می‌کردند؛ اما امروزه جوانان برای تغییر در چهره و زیبایی بیشتر به محصولات رنگ مو رو آورده­اند. رنگ مو علاوه بر زیبایی و تغییری که در چهره ایجاد می­کند، باعث شکنندگی و خشکی موها می­شود. همین موضوع سبب شده است کسانی که علاقه ­مند به رنگ کردن مو هستند و سلامت موهایشان برایشان مهم است، به رنگ موهای بدون آمونیاک پناه ببرند.ممکن است برایتان سؤال پیش بیاید که رنگ مو بدون آمونیاک چیست؟ مشکلات رنگ مو، ناشی از مواد شیمیایی موجود در ساختار آن است. از مهم­ترین ترکیبات موجود در رنگ مو که سبب آسیب به موها می­شود، آمونیاک است. این ترکیب کوتیکول مو را تخریب می­کند و از این طریق، راه نفوذ رنگ به داخل مو را باز می­کند. برای جلوگیری از آسیب­های آمونیاک به مو، رنگ­های بدون آمونیاک را تولید کردند که در ادامه به طور کامل به بررسی آن­ها می­پردازیم. اگر سلامتی مو برایتان مهم است و در کنار آن علاقه­مند به تغییر رنگ مو هستید، تا پایان ما را همراهی کنید.

 نقش آمونیاک در رنگ مو

هر انچه که در مورد رنگ موی بدون امونیاک باید بدانید: آمونیاک برای افزایش سطح PH موها در طول فرایند رنگ‌کردن، به رنگ موها اضافه می‌شود. این ماده شیمیایی قلیایی که نوعی گاز است، سبب بازشدن کوتیکول‌های فیبر مو شد و از این طریق رنگ مو به داخل منافذ مو نفوذ می‌کند. با این کار هم مو بهتر رنگ می‌گیرد و هم رنگ موی روشن‌تری دریافت می‌شود.

ناگفته نماند که آمونیاک پس از اینکه به تغییر رنگ مو منجر شد، مولکول‌های ریز آن از مو تبخیر شد و باقی نمی‌ماند. بوی تند رنگ مو هم هنگام رنگ‌کردن، ناشی از تبخیر آمونیاک است. پس ایجاد بو توسط رنگ مو می‌تواند نشانه خوبی باشد و نشان می‌دهد که رنگ، کار خود را روی مو به‌درستی انجام می‌دهد.

اما این ماده شیمیایی در کنار مزیت‌های گفته‌شده معایبی نیز دارد. سبب ایجاد خارش و سوزش در افراد می‌شود. سبب بروز آلرژی مانند عطسه، سرفه و ایجاد تورم و قرمزی می‌شود. همچنین به موها آسیب رسانده و آن‌ها را خشک و زبر می‌کند. این مورد در استفاده زیاد از رنگ‌های حاوی آمونیاک با فاصله کم، بیش‌تر مشاهده می‌شود. به همین دلایل، توصیه می‌شود که از رنگ بدون آمونیاک استفاده شود.

 رنگ موی بدون آمونیاک چیست؟

هر انچه که در مورد رنگ موی بدون امونیاک باید بدانید: رنگ مو بدون آمونیاک رنگی است که آمونیاک در ترکیبات آن استفاده نشده است. آمونیاک موجود در رنگ‌ها سبب می‌شود تا موها بهتر رنگ‌گرفته و ماندگاری زیادی داشته باشند.

 در رنگ‌های بدون آمونیاک این ترکیب حذف شده و به‌جای آن از فناوری و ترکیبات دیگری استفاده شده است. این ترکیبات برعکس آمونیاک به موها آسیبی نمی‌زند و سلامت آن‌ها را حفظ خواهد کرد. از طرفی رنگ‌های بدون آمونیاک باعث تغذیه موها شده و به آن‌ها شادابی و طراوت می‌بخشد.

 کاربرد رنگ مو بدون آمونیاک

شاید با مطالعه قسمت قبل فکر کنید که رنگ موهایی که فاقد آمونیاک هستند، نتیجه خوبی نداشته باشند. برای همین ممکن است با وجود مضراتی که دارد، استفاده از آن را ترجیح دهید. ولی ما قبل از آن نیز گفتیم که در رنگ مو بدون آمونیاک ترکیبات دیگری جایگزین آمونیاک شد است. پس دیگر نگران استفاده از رنگ‌های بدون آمونیاک نباشید.

چرا که در کنار ترکیبات جایگزین آمونیاک، از روغن‌های گیاهی و مخصوص برای افزایش ماندگاری رنگ‌ها استفاده می‌شود. در نتیجه موهای شما علاوه بر رنگ خوبی که می‌گیرد، درخشان شد و سلامت آن‌ها در طی مرحله رنگ‌کردن آسیب کم‌تری می‌بیند. ما نیز برای برخی افراد توصیه می‌کنیم که حتماً از رنگ بدون آمونیاک استفاده کنند. کاربرد رنگ‌های فاقد آمونیاک برای افراد زیر ضروری است:

  • افرادی که پوست حساسی دارند و پوست آن‌ها سریع متورم و قرمز می‌شوند.
  • خانم‌های باردار در صورت لزوم، زیرا آمونیاک موجب جهش ژنتیکی در جنین می‌شود.
  • خانم‌هایی که در دوره شیردهی هستند.
  • افرادی که دچار بیماری‌های آلرژیک هستند.
  • افراد مسن و افرادی که بیماری‌های قلبی و عروقی دارند.
  • افرادی که تنگی نفس و بیماری‌هایی مانند آسم دارند.
  • افرادی که به طور مکرر و بافاصله کم موهای خود را رنگ می‌کنند.
  • افرادی که موهای آن‌ها به هر دلیلی سوخته یا آسیب‌دیده است.
  • افرادی که موهای خود را کراتینه کرده‌اند.

 مزایای رنگ موی بدون آمونیاک

درست است که این نوع رنگ‌ها هم بدون عوارض نیستند، اما معایب و عوارض آن‌ها در برابر دیگر انواع رنگ مو و محصولات آرایشی کم و بسیار ناچیز است. حتی رنگ‌های موی بدون آمونیاک مزایا و فوایدی هم دارند. از مزایای این نوع رنگ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. فاقد بوی تند: بوی تندی که در رنگ‌ها بر اثر بخار گاز آمونیاک ایجاد شد و موجب آلرژی و ناراحتی می‌شود، در رنگ‌های بدون آمونیاک نیست. این نوع رنگ موها بویی ملایم و رایحه‌ای خوب دارند.

  2. آسیب کم‌تر به موها: رنگ‌هایی که آمونیاک ندارند، با ترکیباتی که دارند، رطوبت مو را حفظ می‌کنند و از خشکی آن‌ها جلوگیری می‌کنند. همچنین به دلیل وجود روغن‌های مغذی، موها را تغذیه کرده و از آسیب به آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

  3. دارای فرمولاسیون ملایم: ازآنجایی‌که مواد شیمیایی کم‌تری در این رنگ موها استفاده شد فرمولاسیون ملایمی دارند. این فرمولاسیون ملایم سازگار با مو و پوست سر بوده و کم‌ترین میزان آسیب را به پوست و مو می‌رساند.

  4. ایجاد حساسیت کم‌تر: در هنگام استفاده از رنگ بدون آمونیاک خبری از ایجاد حساسیت‌هایی مانند سوزش چشم و گلو، خارش و تورم نیست. حتی این مورد در افرادی که بسیار حساس هستند نیز خیلی کم مشاهده می‌شود.

  5. پوشش‌دهی کامل و بی‌نظیر موها: شاید فکر کنید که رنگ‌های بدون آمونیاک، چون آمونیاک ندارند و رنگ کاملاً به عمق کوتیکول‌های مو نفوذ نمی‌کند، پوشش خوبی نخواهند داشت. اما باید بگوییم که این نوع رنگ‌ها پوشش خوبی دارند و برای افرادی که تار موی سفید دارند، به‌خوبی تارهای سفید را پوشش خواهد داد.

  6. طیف رنگی مختلف: این نوع رنگ مانند دیگر رنگ‌های موجود در بازار رنگ‌های متنوعی دارد. به دلیل تنوع طیف رنگی بالا، می‌توانید هر رنگ مویی که مدنظرتان است را در میان رنگ موی بدون آمونیاک پیدا کنید.

  7. طبیعی و درخشان دیده‌شدن: قطعاً هر کسی که یک کار زیبایی روی مو و صورت خود انجام می‌دهد، تاحدامکان دوست دارد که طبیعی به نظر برسد. داشتن رنگ موهای طبیعی و درخشان از اولویت‌های هر فردی است که می‌خواهد موهای خود را رنگ کند. فرمولاسیون رنگ‌هایی که بدون آمونیاک هستند به‌گونه‌ای بوده که رنگی طبیعی به موها می‌بخشند و سبب درخشش موها و لطیف دیده‌شدن آن‌ها می‌شوند.

استفاده از رنگ مو بدون آمونیاک برای موهای با پایه تیره

آمونیاک به کار رفته در رنگ موهای معمولی، وظیفه باز کردن کوتیکول‌های مو و نفوذ رنگدانه جدید را به عهده دارد. اما در رنگ موهای بدون آمونیاک، روغن و ترکیبات ملایم‌تر جایگزین آمونیاک شده‌اند. در اغلب موارد اما، ترکیبات جایگزین آمونیاک، قدرت کافی برای روشن کردن رنگ موها را ندارند. به همین خاطر است که رنگ مو فاقد آمونیاک بر خلاف رنگ موهای معمولی، تنوع رنگ کمتری دارد. پالت این مدل رنگ مو بیشتر در بازه رنگ موهای نچرال، شرابی و تیره محدود می‌شود.

البته برخی برندهای پیشرفته توانسته‌اند با به کارگیری فناوری‌های نوین، رنگ موهای بدون آمونیاک را در طیف بلوند، دودی، پلاتینه و … نیز تولید و عرضه نمایند. با این حال، از نظر شفافیت رنگ و ماندگاری، با رنگ موهای معمولی و حاوی آمونیاک قابل مقایسه نیستند.

در نهایت، به یاد داشته باید که برند و کیفیت رنگ موی مورد استفاده، نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت و زیبایی موهای شما دارد. اگر قصد دارید برای رنگ کردن موهایتان به آرایشگاه مراجعه نمایید، حتما درباره برند رنگ مو و اکسیدان مورد نظرتان با آرایشگر صحبت کنید. همچنین اگر می‌خواهید موهایتان را در خانه رنگ کنید، رنگ مو و اکسیدان با کیفیت را از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید.

جمع‌بندی

ازآنجایی‌که رنگ مو نقش مهمی در زیبایی و سلامت مو دارد، انتخاب محصول مناسب برای رنگ کردن مو بسیار حیاتی است. رنگ موها از محصولات پرطرف­دار در میان خانم­ها و آقایان است. رنگ موهای معمولی مشکلاتی از قبیل خشکی و وز شدن مو را به همراه دارند. از همین رو شرکت­ها به تولید رنگ مو بدون آمونیاک روی آوردند. این محصول علاوه بر طبیعی بودن، سالم­تر است و موها را براق و خوش­حالت می­کند. فرمولاسیون این رنگ­ها با پوست و مو سازگارتر است و این موضوع باعث می­شود در صورت رنگ­کردن زیاد موها دچار آسیب نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *