کرم دور چشم را چه زمانی و چگونه استفاده کنید؟

کرم دور چشم را چه زمانی و چگونه استفاده کنید؟

کرم دور چشم را چه زمانی و چگونه استفاده کنید؟ مراقبت از پوست همیشه اهمیت بسیاری دارد و هر چه سن بیشتر می‌شود و پوست بیشتر در معرض مواد آلاینده قرار می‌گیرد، نیاز به این مراقبت هم بیشتر می‌شود. شستن صورت، مرطوب کردن پوست و استفاده از کرم ضد آفتاب توصیه‌های معمولی برای مراقبت از پوست هستند. که اکثر افراد هم این سه توصیه را روزانه در برنامه زندگی خود قرار می‌دهند.

یکی دیگر از توصیه‌های مراقبتی پوست استفاده از کرم دور چشم است. پوست دور چشم به دلیل اینکه با باقی پوست صورت متفاوت است و حساسیت بیشتری هم دارد، نیاز به نوع دیگری از محصول برای مراقبت دارد. برای رفع تیرگی اطراف چشم که بسته به ژنتیک و عوامل محیطی مثل رادیکال‌های آزاد و اشعه‌های خورشید موثر است. از طرفی از پیری پوست اطراف چشم هم پیشگیری می‌کند. اما بهترین کرم دور چشم چیست؟ کرم دور چشم را چه موقع باید استفاده کرد؟

به گفته متخصصین زیبایی برای مرطوب کردن دور چشم باید از کرم مخصوص به خودش استفاده کنید. مشکلاتی که در ناحیه دور چشم ممکن است به وجود بیاید و همچنین مراقبت‌های این ناحیه از دیگر بخش‌های پوست صورت متفاوت است چون هم حساس‌تر است و هم ظریف و نازک‌تر، استعداد بیشتری برای خشکی دارد و زودتر هم دچار چین و چروک می‌شود. گاهی هم مایعات بین بافتی زیر پوست جمع می‌شوند و باعث پف‌دار شدن نواحی اطراف چشم می‌گردند. برای مثال تیرگی اطراف چشم یکی از این مشکلات است. که در دیگر بخش‌های صورت دیده نمی‌شود. کرم دور چشم برای رفع تیرگی اطراف چشم بسته به ژنتیک و ارثی است. و عواملی مانند نور خورشید، سن و ترکیبات خونی هم در ایجاد آن نقش دارد، موثر است.

فواید استفاده از کرم دور چشم چیست؟

کرم دور چشم فواید بی شماری برای پوست زیر چشم دارد و به همین خاطر است که همواره توصیه می شود تمامی افراد، خانم ها و آقایان، استفاده از این کرم را به رژیم زیبایی خود اضافه کنید. در ادامه به مهم ترین مزایای کرم دور چشم خواهیم پرداخت.

مهم‌ترین فواید کرم دور چشم: تامین رطوبت پوست

کرم دور چشم را چه زمانی و چگونه استفاده کنید؟ مهم ترین و اصلی ترین فایده کرم دور چشم تامین رطوبت پوست اطراف چشم است. این مسئله از آن جایی اهمیت داردکه خشکی پوست دور چشم باعث ایجاد چین و چروک در این نواحی می‌شود. با این حساب استفاده از کرم دور چشم ضمن مرطوب نگه داشتن این ناحیه، از چروک شدن آن هم جلوگیری می کند و پوست شما را شاداب تر و سالم تر نشان می‌دهد.

کاهش سیاهی دور چشم

یکی دیگر از مزایای کرم دور چشم کاهش سیاهی زیر چشم است. این کرم ها با کمک فرمولاسیون قدرتمند و سبک متناسب با پوست اطراف چشم خیلی خوب می‌توانند تیرگی و پف دور چشم را کاهش دهند.

کاهش چین و چروک روی پوست

استفاده از کرم‍‌های دور چشم در زمان مناسب می‌تواند تا حدود زیادی چین و چروک‌هایی که در ناحیه اطراف چشم ایجاد می شود را کاهش می دهد و پیری پوست را تعویق می اندازد.

بهبود بافت پوست

کرم های دور چشم با تکیه بر مواد و عناصر تشکیل دهنده خود می تواند پوست را تغذیه کند و بافت آن را ترمیم نماید.

چه سنی برای کرم دور چشم مناسب است؟

کرم دور چشم را چه زمانی و چگونه استفاده کنید؟ در مورد زمان استفاده از کرم دور چشم باید این نکته را ذکر کرد که زمان مشخصی وجود ندارد و بهتر است در هر سنی استفاده از کرم دور چشم در مراقبت‌های پوستی گنجانده شود. در واقع منظور این است که هر چه زودتر و جتی از دوران نوجوانی به دنبال استفاده از کرم دور چشم باشید، مشکلی ایجاد نمی‌شود. ولی در سنین پایین به دنبال کرم‌هایی باشید که تنها خاصیت مرطوب‌کنندگی دارند و استفاده از انواع کرم دور چشم ضد چروک و رفع تیرگی چشم پیشنهاد نمی‌شود.

در هر سنی که هستید، اگر تا به حال از کرم دور چشم استفاده نمی‌کردید، به دیر بودنش فکر نکنید و به سراغ خرید یک کرم دور چشم عالی باشید. هر روز که می‌گذرد، سن بالاتر می‌رود و برای استفاده از کرم ضد چروک دور چشم و انواع کرم‌های ضد پیری هرگز دیر نیست چون حداقل از پیری پوست در روزهای آینده پیشگیری می‌کنید. در ساده‌ترین حالت ممکن پوست خود را از رادیکال‌های آزاد و مواد مضر موجود در محیط محافظت می‌کنید.

طریقه اصولی مصرف کرم دور چشم

برای استفاده از کرم دور چشم می‌توانید طبق آموزش تصویری نحوه استفاده از کرم دور چشم یا مراحل زیر عمل کنید:

  1. از انگشت حلقه خود استفاده کنید. این ضعیف‌ترین انگشت شماست، بنابراین به طور طبیعی ضربه ملایمی خواهد داشت.
  2. چیزی در حدود یک نخود از کرم دور چشم را بردارید.</li>
  3. کرم را با توجه به بروشور محصول به نواحی مورد نظر بزنید.
  4. حالا به آرامی به نقاط ظریف زیر چشمان خود ضربه بزنید تا کرم پخش شود، از درونی‌ترین گوشه چشم شروع کرده و به سمت بیرون حرکت کنید. اما فراموش نکنید از زدن کرم به نواحی خیلی نزدیک به مژه‌های پایینی خودداری کنید.
  5. حدود دو دقیقه صبر کنید تا کرم کاملاً جذب شود.
  6. در ادامه باقی محصولات روتین پوست خود را استفاده کنید.

نکات قابل توجه در استفاده از کرم دور چشم

  • سعی کنید از کرم دور چشم به مقدار زیاد استفاده نکنید. زیرا کرم دور چشم ممکن است وارد چشم شما شد و باعث سوزش شود.
  • استفاده از کرم دور چشم روی پلک‌ها هرگز توصیه نمی‌شود، مگر اینکه دستورالعمل‌ها بیان کنند که انجام این کار بی‌خطر است.
  • کرم دور چشم حاوی SPF باید قبل از مرطوب‌کننده و ضد آفتاب استفاده شود. دلیل این کار این است که کرم دور چشم معمولاً سبک وزن بوده و فرمول‌های سنگین‌تر باید پس از آن استفاده شوند.

سایر نکات روتین مراقبت از پوست دور چشم

علاوه بر استفاده صحیح از کرم دور چشم، بهتر است نکات زیر را برای مراقبت از پوست چشم رعایت کنید:

  • به آرامی پوست اطراف چشم خود را ماساژ دهید تا گردش خون بهتر شود و پف آن کاهش یابد.
  • هیچگاه با آرایش، به‌خصوص آرایش چشم، نخوابید و از یک پاک‌کننده آرایش ملایم برای پاک کردن آرایش چشم استفاده کنید.
  • از عینک‌های آفتابی با شیشه‌های بزرگ استفاده کنید که نور ماوراء بنفش UVA و UVB را کاملا مسدود می‌کنند. این کار باعث کاهش احتمال ابتلا به سرطان پوست و چین و چروک چشم در این ناحیه می‌شود.
  • برای محافظت بیشتر از چشم ها و پلک های خود از کلاه استفاده کنید. عرض لبه کلاه بهتر است حداقل 7 سانتی‌متر باشد.

 

کارهای ممنوعه در هنگام استفاده از کرم دور چشم

این احتمال وجود دارد که در دفعات اول استفاده از این کرم، اشتباهات رایجی در نحوه استفاده از این محصول انجام دهید که باعث کاهش تاثیر آن بر روی پوست شما شود. به همین دلیل در ادامه اشتباهات رایج در استفاده از این محصول را برای شما ذکر کرده‌ایم تا از آنها اجتناب کنید:

1. عدم استفاده از یک برند معتبر و باکیفیت:

<p><p>مانند سایر محصولات مراقبت از پوست، هر کدام از کرم‌های دور چشم نیز برای درمان مشکلات مختلف فرموله شده‌اند. برای به دست آوردن بهترین نتایج، باید کرمی را انتخاب کنید که برای نیازهای خاص پوست شما مناسب باشد. برای مثال، اگر بزرگترین نگرانی شما سیاهی دور چشم است، کرمی را انتخاب کنید که به روشن شدن ناحیه زیر چشم شما کمک کند.

2. استفاده از محصول به شیوه نامناسب:

دانستن ترتیب صحیح استفاده از کرم، تضمین می‌کند که هر محصول می‌تواند بهترین عملکرد خود را داشته باشد. یک قانون آسان که باید در نظر داشت این است که باید محصولات آرایشی را به ترتیب سنگینی بافت استفاده کنید.

برای مثال اگر کرم شما غلیظ‌تر و سنگین‌تر از مرطوب کننده است، باید بعد از مرطوب کننده استفاده کنید و اگر سبک‌تر است، بهتر است آن را قبل از مرطوب کننده استفاده کنید. البته بهتر است همیشه دستورالعمل‌های روی بسته بندی کرم‌های دور چشم خود را بررسی کنید. تا ببینید چه توصیه‌هایی بر روی آن نوشته شد است.

 

3. استفاده از کرم بر روی پوست خشک:

برای اینکه بیشترین بازده را از کرم‌های دور چشم خود بگیرید، بهتر است زمانی که پوستتان مرطوب است از آن استفاده کنید. این به این دلیل است که استفاده از کرم روی پوست مرطوب می‌تواند به حفظ هیدراتاسیون کمک کند و آن را نرم و مرطوب نگه دارد. بنابراین، قبل از استفاده از این کرم، سعی کنید پوست زیر چشم خود را مرطوب کنید.

4. استفاده بیش از حد از محصول:

پوست اطراف چشمان شما ناحیه بسیار کوچک و حساسی است. بنابراین مقداری از این کرم به اندازه یک نخود باید برای پوشاندن پوست زیر هر دو چشم کافی هست. و نیازی به استفاده مقدار زیادی از آن نیست.

5. استفاده از کرم دور چشم خیلی نزدیک به چشم‌ها:

اگر این کرم را خیلی نزدیک به پلک‌هایتان یا نزدیک خط مژه‌تان بمالید، این خطر وجود دارد که به چشم‌هایتان نفوذ کند و منجر به سوزش شود. برای ایمن‌ترین استفاده، کافی است محصول را زیر ابرو و چشم‌هایتان به شکل نیم دایره‌ای حدود و زیر خط مژه‌تان استفاده کنید.

6. عدم استفاده از لمس ملایم:

همان طور که گفتیم، پوست اطراف چشم‌ها ظریف‌ترین ناحیه صورت هستند. بنابراین دلیلی وجود ندارد که به سختی با آن برخورد کنید. درعوض، این کرم را با انگشت حلقه خود که لمس ظریف‌تری دارد و با استفاده از ضربات ملایم استعمال کنید.

7. عجله در فرآیند استفاده:

مهم است که قبل از رفتن به مرحله بعدی روتین پوستی خود، به این کرم زمان بدهید تا جذب پوست شود. این می‌تواند به عدم جابجایی آن هنگام لایه‌برداری روی محصولات دیگر کمک کند.

8. استفاده از محصول به طور متناقض:

وقتی صحبت از مراقبت از پوست می‌شود، پیشگیری همیشه از اصلاح و درمان ارزشمندتر است. اگر قبل از کمک گرفتن از کرم دور چشم منتظر هستید تا علائم پیری در ناحیه زیر چشم شما ظاهر شود، اشتباه‌ترین کار ممکن را انجام می‌دهید. استفاده نکردن از این کرم حتی اگر چین و چروک و سیاهی دور چشم نگرانی اصلی شما نیست، همچنان باید در برنامه روتین پوستی شما قرار بگیرد. حتما حداقل از 30 سالگی به بعد به طور مرتب از این محصول استفاده کنید تا پوست زیر چشم خود را هیدراته نگه دارید.

کلام اخر

کرم دور چشم را چه زمانی و چگونه استفاده کنید؟ پوست دور چشم بسیار نازک و حساس بوده و برای مراقبت از آن باید از محصولات مراقبتی مخصوص آن استفاده کنید. هرچند کرم دورچشم باید از سنین جوانی مصرف شود، اما برای سنین مختلف کرم‌های متنوع و مختلفی در=”https://narmilamarket.ir/”> فروشگاه لوازم آرایشی وجود دارند تا نیاز پوست را برطرف کنند. شما می‌توانید مصرف کرم‌های ناحیه دور چشم را با مرطوب کننده دور چشم و ضد آفتاب شروع کرده و در سنین بالاتر به سراغ کر ضد پف و ضد چروک بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *